Socialförsäkrings debatt

I dag diskuterar o debatterar vi sjukförsäkringen. Jag framhåller vad vi i C ser som viktigt - företagen, jämställdheten och rehabiliteringen.
Företagen måste få lägre sjuklönekostnader och " kombinatörer" rättvisare sjukpenning och fler åtgärder som ger del i trygghetssystemen. Bra med återinförandet av en karensdag.
Fler kvinnor än män är sjukskrivna. Varför? Det måste vi få veta för att kunna göra något åt det. Vi behöver fler rehabiliteringsmetoder. Förrehab, natur i vården/ grön rehabilitering med flera behövs för människor har olika behov.
Intressant debatt men lång. Började kl 9och slutar vid 15.00 ca.

Vackert kort på julgranen i Kungsträdgården. Den lyser mer och mer ju mer pengar som samlas in till välgörande ändamål. Så har ni vägarna förbi lägg en slant så att hela granen blir upplyst.


Kommentarer
Postat av: Ewa Larsson

Undrar, får jag uppleva innan 2015, att vi kan jobba på timmar istället för procent.Förstår inte att ingen fattat att det är en avgrund mellan 10 och 20 tim/vecka men 15 t/v kanske vore lagom.Önskar dig God Jul och gott nytt år.
Kram Ewa

Svar: Dessvärre är jag tveksam till om procent kan införas för 2015. Jag önskar verkligen det men socialförsäkringsutredningen ska ju inte lämna sitt slutliga förslag förän 2014. Så ska det ut på remiss och så ska det formuleras ett rättssäkert förslag. Men Ewa vi lever på hoppet.
solveig zander

2012-12-20 @ 21:01:28
Postat av: Ewa Larsson

Provar igen När blir det timmar istället för %.Det är stor skillnad på att jobba 10t/vecka än 20 t/v.Att ingen förstått att 15 t/v kanske vore lagom eller något annat som passar den som inte orkar.God Jul och gott nytt År önskar jag dig.Kram Ewa

2012-12-20 @ 21:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0