Dax att börja jobba igen.

img_9402 (MMS)

Nu har de lata dagarna visat sig på alla högar och obesvarade mail. Alltså hög tid att börja jobba igen. Ska nu bl a förbereda mig inför Kenneth Johanssons och mitt 2 dagarsbesök på Island. Konstaterar också att det finns många viktiga områden att jobba med. I UNT idag läste jag om Tierp och att det gäller att sätta barenen främst när det gäller att de ska få en bra uppväxt och när det gäller att placera barn i ett hem bättre än föräldrahemmet. Det borde verkligen inte vara någon tvekan om att barnen i vårt land ska ha det bra och alltid komma i första rummet. De borde alltid ha en egen "försvarare". Reportaget om stickmyggorna påminner om att följa upp min motion om att motverka dem på både lång och kort sikt. Men vi genomförde ju en hel del inom det sociala området som är "mitt" förra året och som idag har blivit nya lagar. Några exempel: Höjda högkostnadsskydd inom öppenvård och för läkemedel Samtidigt uttag av föräldrapenning Förenklad jämställdhetsbonus Kortare karenstid för vårdnadsbidrag Höjda bostadsbidrag Förbättring av bostadstillägg till pensionärer Förändringar i sjukförsäkringen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0