SSM och Tillväxtverket Strålsäkerhetsmyndi...

img_7185 (MMS)

SSM och Tillväxtverket Strålsäkerhetsmyndigheten har fått in en ansökan från Vattenfall om att få uppföra ett nytt kärnkraftverk. Nu ska myndigheten arbeta fram regelverket för vad en ansökan ska innehålla. Därefter får vi se om Vattenfall går vidare med ansökan. För min del är det tveksamt med tanke på att alternativen blir fler o fler     . Att ta fram riktlinjer kan ta ett par år o kommer sedan en ansökan kan de ta några år att behandla o sedan ska det miljöprövas och det kan ta några år och ja så tveksamt - så tveksamt - så många om och men. Jag tror inte det blir verklighet jag vill inte ha kärnkraft! Till detta så slarvar Tillväxtverket bort pengar på - ja vad då för nytta. Regeringen får lov att ta i tu med Myndigheten. Detta accepteras inte. Mitt upp i allt detta befinner jag mig i Nikkaloukta och ska bege mig till Keb för en topptur. Här är vackert som framgår av kortet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0