Linköping, Tärnsjö o Skokloster ..... Det ...

img_8364 (MMS)

Linköping, Tärnsjö o Skokloster ..... Det händer så himla mycket hela tiden. Var i Linköping i tisdags em. Träffade landstingsgruppen där och berättade vad som är på G inom sjukförsäkringsutskottet o socialutskottet. Det mesta berör ju landstinget också. Bra dialog. Bl à sa man att lönebidraget behöver höjas. Jag håller med. Ska personer med nedsatt arbetsförmåga få en chans på arbetsmarknaden o långtidssjukskrivna o långtidsarbetslösa så är det en bra grej. Mer satsning på rehab behövs o de skulle jobba för det.  Senare på kvällen kommenterade jag på TV4, att invandrarföräldrar och svenska dito ska ha samma föräldraförsäkring. Vi ska inte göra skillnad på folk o folk. 360 dgr ska tas ut innan barnet är 2 år resten 120 dgr får nyttjas till barnet är 8 år. Anders Åkesson, vår man i Trafikutskottet, o jag var i Tärnsjö på frukostmöte om väg 56. vi vill att den vägen ska breddas med förtur. Idag var jag på ett himla givande frukostmöte i Skokloster. Denna pärla när det gäller utflyktsmål i närområdet. Man kan få allt..... Företagandet blomstrar och turister borde strömma dit....Det värmer ett centerhjärta.


Kommentarer
Postat av: Ewa Larsson

Den dagen som %satsen tas bort för oss med aktivitetsstöd ska jag jubla.Det skulle förenkla mycket om vi kunde bli sjukskrivna osv i 5tim. perioder istället.Mer rättvist för de som vill arbeta mer och för de som skulle kunna jobba 5tim/vecka.Den sociala biten är så viktig iaf för mig.

2012-06-16 @ 11:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0