Nationaldag i Enköping

img_5655 (MMS)

Det var traditionsenligt firande av Nationaldagen i Skolparken i Enköping. Center hade ett tält där och samtalade med alla som gick förbi. Jag var där i en timme innan bjudningen i Westerlundska gården.  När jag var i Skolparken var det en dam som klagade på den kommande motorbanan. Hon gillade inte att C stödde det. När jag förklarade att den skulle användas till utprovning av nya bilmodeller, test av miljövänliga material, träning av räddningspersonal m m och inte varje dag med högaljödda racertävlingar. Hon sa att jag hade fel. Men i det har jag inte. Hon ville ha ett nytt hotell och satsningar på en det ena en det andra- Men då måste vi ju får föer att stanna i staden och det kan Motorbanan bidra med. Så lätt kunnde jag ju inte övertala henne. Men,....Pratade en stund med en g:a arbetskamrat och med diverse andra trevliga människor. På bilden är det trevliga slut och Centertältet tas ner för denna gång. I Westerlundska Gården var det som vanligt mycket folk. Jag tror att det var 1999 som jag infördet denna sommarbjudning i Westerlunds trädgård. Jag var KF.ordförande då och tyckte att vi skulle tacka våra organisationer, företagare, samarbetspartners med flera på ett enkelt och otvunget sätt. Det är en trevlig tradition nu,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0