2 dagars avslut i riksdagen


I går i riksdagen var det en ovanlig dag. Började med ett samtal med Ànders W Jonsson och en utvärdering av året och tankar om året som kommer. Vi har ett bra läge i Uppsala län. Flera kommuner med mycket starka och profilerade ledare som Marie Willén, Heby och kso, Jakob Spangenberg, Östhammar och kso, och Catarina Deremar, Tierp och gruppledare och landstingsrådet Johan Örjes. Men det finns fler ingen nämnd och ingen glömd. Jag vet att de kommer att göra ett bra valår o med tur och skicklighet kan vi få fler som styr i kommuner i vårt län. 
Själv kommer jag att jobba med landsbygdsfrågor knutet till jobb för sjukskrivna och för ungdomar. Företagande som skapar jobb är också någor som ligger mig varmt om hjärtat. Min uppgift i socialförsäkringsutredningen och i pensionsgruppen är också viktigt och tar tid. 
Sen smet jag iväg till frissan och fortsatte med att städa kontoret och plocka ihop det jag behövd hemma för att kunna jobba under helgerna. 
Glögg med kompisarna, en lång votering o sedan grupp med 
Annie. Kvällen avslutades på bio i Enköping, Hundraåringen, som Sparbanken bjudit in till.

I dag har jag varit på begravning och tagit farväl o tack till Sven-Hugo Pettersson, fd kso i Enköping. En stor man som betytt mycket för kommunen och för min start i det politiska livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0