Vargar o media

Man kan undra vad vargar o media har gemensamt? Kanske en gåta! Nja inte riktigt. I dag har vi fattat beslut om rovdjursproppen. Äntligen har vi kommit till punkt med bevarandestatus och etnisk föryngring o tillväxt för varg, lo, björn, järv och kungsörn. Nu har dom "bevarandestatus enligt art- och habitatdirektivet" som EU bestämt. EU har sina konstiga benämningar. I allafall tycker jag att beslutet var bra. Sossarna vill utreda mer och naturknuttarna vill bestämma tillsammans med Naturvårdsverket. Ingen längre långbänk tycker jag. Vill bli av med det här för det kommer alltid upp när jag besöker vissa delar av länet. Och de klagar på Eskil Erlandsson och Lena Ek. Det är ju dina ministrar säger dom så du måste väl kunna prata med dom och påverka dom. Jag kan båda sakerna men jag får inte bestämma allt. Men Gud vad bra det skulle bli......bra.........,eller........?????? 

Så fick jag springa till tåget igen. Massor med handlingar som jag släpar på. Hinner aldrig läsa men jag visar i alla min fina exklusiv ryggsäck. 
Så skulle ju segern om rovdjursproppen ut till media. Jag tycker det är svårt. UNT och Radio Uppland o TV 4 tar ju bar in om man bor o Uppsala. Jag räknas inte till länet när jag kommer från Enköping. Vi har i alla fall en tidning (EP) man kan lita på. Måste hitta någon ingång till Unt o radion o Tv: en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0