Betalningstid av fakturor

Så här utblommade är de blommor jag fick av Tove och Leu för exakt en vecka sedan. Men tulpaner håller sig länge om man vattnar och det gör jag. I dag har för övrigt snacket gått om när företagen ska betala sina fakturor.. Det gäller att "vattna" företag också så att de vill och kan verka länge. 

Man ska betala fakturor så fort som möjligt. Man ska inte behöva vänta i 2 månader eller mer för att få ut pengar för det man utfört, en tjänst eller sålt för eller liknande. Nej, det måste räcka med en månad för att sköta denna administration. Småföretagen eller fåmansföretagen kan inte vara bank för de stora företagen. Det är ju småföretagen vi vill satsa på för det är ju de som är framtiden och kan växa och skapa nya arbetstillfällen.  Dessvärre har jag förstått att företagarnas olika företräder inte är av samma uppfattning, vilket förvånar mig.

 

En annan sak är "köttskatten" som idag har diskuterats och föreslagits. Det kan inte vara sant!!!!!!!!!!!!! Vi behöver ingen skatt på kött av glada grisar. Kanske skatt på miljöfarliga produkter i stället.


Kommentarer
Postat av: Kristoffer Bokföring

Verkligen! Det svåra är att ställa krav på en stor kund som liten företagare tycker jag.

Lite intressant med köttskatten. Det känns som att det vore mycket enklare att ta bort subventionerna i så fall. Man kan idag driva runt ett jordbruk på bara subventioner. Med andra ord lär köttet fortsätta produceras även om priserna höjs. Ända konsekvensen är att det ligger och ruttnar istället för att säljas.

2013-01-23 @ 22:06:30
URL: http://https://www.zenconomy.se/bokforing/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0