Företsgshälovård

I morse satt jag kaffet i vrångstrupen. Socialförsäkringsministern sa att man skull tillsätta en utredning o göra något så att inte sjuktalen ökade då det gällde psykiskt sjuka de med utmattningssyndrom. Han tyckte dessutom att man skulle vara på arbetet under tiden man var sjukskriven. Jag håller inte med.
I flera år har jag påtalat att vi måste medverka till att företag tjänar på att ansluta sig till företagshälsovård. Man gör inte det i dag. Följden blir att man inte upptäcker personer i tid så de slipper bli sjuka. Ministern har inte lyssnat på mig. Tråkigt! För det är människor dom får lida o det är samhället som får höja utgifter för sjuka personer.
Nu ska det utredas och fler bli sjuka under tiden. Använd det som redan finns så slipper människor vara sjuka, företagen slipper utgifter för vikarier, samhället slipper kostnader för vård. Företagshälsovård har ju visat sig vara bra men det är väl för enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0