Det politiska spelet

Nu är det supervalår. 2014 ska vi välja vilka vi vill ska representera Sverige i EU den 25/5. I september ska vi välja folk till riksdag, landsting och kommuner. Alla partier laddar nu och det gäller även centerpartiet. I dag har jag tillsammans med centerns riksdagsgrupp fått mig en riktig omgång i vad som komma ska. Mitt i allt tycker jag det ska bli jättekul. Gillar valrörelser!
Det är jättekul att få vara på gator o torg, i debatter o utfrågningar. Det är så himla mycket jag skulle vilja göra bättre. 
Har i dag kommit underfund om att man ska ha målbilder. En målbilder är att C i Enköping ska ha fler mandat än i dag. Jag som inte ens står på kommunisten- vad kan jag göra?

 Får fundera på det.
Vill behålla min Riksdagsled.
Efter valet vill jag att man ska säga att jag varit tydlig i mitt budskap o att centern blivit tydligare. 
Undrar om jag får någon semester i sommar? En vecka vore bra så jag kan få åka till Sälen och ta en tur på fjället. Det gillar jag fast det är val. Men säger de som vet: nu blir det hårt jobb varje dag till den 21 september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0